dimecres, 23 de desembre del 2009

Catalunya - Argentina

Quatre castanyes va endur-se Argentina cap a casa. En un gran partit de futbol la selecció de Catalunya va golejar a la "in extremis" mundialista Argentina que, a part d'alguna jugada electritzant, ben poca cosa va oferir. És cert que no hi eren Messi, el Kun Agüero, Mascherano i companyia però no pot servir d'excusa si es vol aspirar a alguna cosa en el proper Mundial de Sudàfrica. Segueixo pensant que Maradona n'és el responsable d'aquest desgavell.
Tema a part és el flamant seleccionador de Catalunya, va oferir un gran joc i el debut no podia ser millor, futbolísticament parlant no hi tinc res a dir, no obstant el seu caràcter penso que hauria de canviar. Ara no entrena a un gran club sinó que representa els interessos, encara que siguin amistosos, d'un país. Recordo que en acabar, al peu de gespa, va ser entrevistat per un periodista de TV3 i les respostes no les vaig trobar gaire encertades. Encara és hora que doni les gràcies als més de 50.000 seguidors que hi van anar un dimarts fred i humit. Ell segueix encaparrat en sentir-se defraudat per no haver omplert el Camp Nou enlloc de posar-se a l'alçada dels qui van acompanyar l'equip en tot moment, em sap greu. Com també m'ho sap quan li van preguntar perquè no va sortir en cap moment a l'àrea tècnica per donar cap instrucció als jugadors, el Cruyff és un gat vell i la resposta va ser "perque tot anava bé". Tot anava bé menys l'afició (això ho afegeixo jo, que consti) i estic convençut que el seu ego li va dir que no calia deixar-se veure, total només hi havia 50.000 persones. Què volia ? Omplir el camp i que tothom l'ovacionés cada cop que treia el cap ? Actualment, en aquest temple que és el Camp Nou, només hi ha una persona que mereix aquest tracte i es diu Pep Guardiola. Si la Federació Catalana va triar-lo a ell per oferir espectacle i bon joc ho va encertar, si el va triar per atreure més mitjans de comunicació i donar a conèixer una realitat político-esportiva del país també ho va encertar però si el va triar per tal que els aficionats se sentin identificats amb ell, la va cagar.
Espero la propera costellada amb il·lusió futbolística però molt em temo que em sentiré igual de frustrat amb la manera de fer del nostre seleccionador.

1 comentari:

  1. Hola Josep Manel!

    Les crítiques de Cruyff són poc encertades. No tindria pas un % per la venda d´entrades, oi?

    BON NADAL!
    sílvia

    ResponElimina